annaferus.blogg.se

Anna Ferus, just another wild child

Dollhouse

Kategori: Movie Time

TjaTja!
 
Nu tänkte jag tipsa er om en annan serie.
Detta är en av (enligt mig) de bästa serierna som någonsin producerat.
Om du är ett konspirations freak som jag, då kommer du definitivt att älska den!
Dollhouse handlar om Caroline, som har fått sitt minne raderat av "the dollhouse", som får unga människor att skriva på ett kontrakt, vilket innebär att de hyr ut sina kroppar i 5 år.
Caroline heter i sitt "doll state" Echo.
I första säsongen har hon Boyd som "handler".
Han tar hand om Echo och ser till att hon inte skadas under sina uppdrag.
Dessa uppdrag kan gå ut på väldigt olika saker.
Det vanligaste är romantik, folk som vill uppfylla sina vildaste fantasier.
Echo får då en skräddarsydd personlighet impregnerad i hjärnan.
Hon är "the nr1 doll", och är konstant ute på sina uppdrag.
"the dollhouse" är en konspirations myt som flödas om kring på gatorna i america.
FBI agenten Ballard tror på fullaste allvar att det existerar, han gör allt i sin makt för att föröska avslöja dem.
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva detta mästerverk av Joss Whedon
 detta mästerverk av Joss Whedon
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: