annaferus.blogg.se

Anna Ferus, just another wild child

Hemmagjord vattenfast sminkborttagning!

Kategori: Tips

Tjena mitt bena!

Jag tänkte tipsa om en sak jag kom på för ngot år sedan.
Om jag inte minns fel var det till och med min söta lilla (stora) vän Alva som visade mig.
Jag vet att det kan vara ett helvete att tvätta bort vattenfast maskara, men det är inte omöjligt!
Och det behöver inte ta timmar!
Vad jag brukar göra är följande 
 
1.Lägg in lite sex appeal (som Heidi Klum skulle säga) i blicken, och ta fram vilken matlagnings olja som helst.
 
2.Ta fram två våtservetter. Gärna med den klassiska ank-posen!
 
 
3.Häll sedan oljan på en av våtservetterna (gör inte som jag och häll en liter över hela dig, utan ca en tsk räcker!)
 
 
4. Gnugga sedan in oljan i våtservetten.
Se gärna ut som jag, "vad fan håller jag på med minen"!
 
 
5.Efter denna gnuggnings period är det bara att börja gnugga igen, denna gången på dina ögon (bäst effekt får du om du gnuggar i cirklar)
 
 
6.Voilá, du är på väg till ditt vackra feministiska jag igen. Jag har nämligen hört att man inte får vara feminist om man har smink på sig. Så nu är jag bara det när jag inte orkar sminka mig! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: